تست بارداری را چه زمانی باید انجام داد؟

تست بارداری را چه زمانی باید انجام داد؟

اگر دوست دارید بدانید که آیا باردار هستید یا نه، روش ساده و تقریباً قابل­ اعتمادی برای فهمیدن آن وجود دارد. دکتر استفن رکنر، رییس بخش زنان و زایمان بیمارستان اسپکتروم هلت در گراند رپیدز می­‌گوید: «تست­‌های خانگی بارداری پیشرفت بسیاری کرده­‌اند. آن­ها می­‌توانند بارداری را زودتر تشخیص دهند و دقت آن­‌ها در ساعات مختلف روز تغییر نمی­‌کند.» او توضیح می­‌دهد که با این‌ وجود شما می­‌توانید با زمان­بندی مناسب، دقیق‌­ترین نتایج را به دست آورید.


چه زمانی باید تست بارداری را انجام دهید - فارمد

شما آمادگی خبردار شدن از بارداری یا عدم بارداری خود را دارید اما آیا بدن شما نیز آماده است؟

آیا می‌­توانم خیلی زود تست بارداری را انجام دهم؟

بله. انتظار برای دانستن اینکه باردار هستید یا نه، استرس زیادی تولید می­‌کند اما تا قبل از دیر شدن پریود‌‌ خود نمی­‌توانید به نتیجه تست بارداری  مطمئن باشید. زیرا تست­‌های خانگی بارداری، میزان هورمون بارداری را  گنادوتروپین جفتی انسان (hCG)  در ادرار شناسایی می­‌کنند.
دکتر دنیل روشن، متخصص زنان و زایمان مرکز مادر و جنین روش در نیویورک سیتی می­‌گوید: «برای اینکه نتیجه تست ادرار مثبت باشد، باید 50 واحد hCG در آن وجود داشته باشد.» هم زنان و هم بارداری‌­ها با یکدیگر متفاوت هستند  ممکن است قبل از اینکه پریودتان دیر شود نیز 50 واحد hCG در ادرار خود داشته باشید. یا ممکن است زمان بیشتری طول بکشد تا بدنتان این مقدار را تولید کند.

اما اگر من یک تست بارداری را انتخاب کنم که ادعا کرده نتیجه زودهنگام را نشان می­‌دهد، چه؟

روی بسته­‌بندی برخی تست­‌های بارداری نوشته شده که می‌­توانند قبل از دیر شدن پریود، hCG را تشخیص می‌هند و پاسخ واقعی این است که: احتمالاً. میزان hCG در ادرار زنان تا زمان دیر شدن پریود، بسیار متغیر است برخی قبل از دیر شدن پریود نتیجه مثبت می­‌گیرند و برخی نه. اطلاعات روی بسته‌­بندی تست را بخوانید تا متوجه شوید که دقت آن قبل از دیر شدن پریود چقدر است.

اگر قبل از دیر شدن پریودم، تست بارداری را انجام دهم، چگونه می­‌توانم احتمال گرفتن نتیجه درست را افزایش دهم؟

تست را به‌محض بیدار شدن از خواب انجام دهید زیرا ادرار شما در آن زمان بیشترین تراکم hCG را دارد. و فارغ از اینکه چه زمانی تست را انجام می­‌دهید، به­ دقت دستورالعمل تست را انجام دهید و تستی را که منقضی شده دور بیندازید.

اگر نتیجه تست بارداری منفی بود چه  ممکن است باردار باشم؟

بله! دکتر روشن عنوان می­‌کند که سطح hCG هر 48 تا 72 ساعت دو برابر می‌­شود بنابراین، اگر واقعاً باردار باشید، بالاخره نتی مثبت مشخص می‌­شود. چند روز بعد، تست بارداری دیگری انجام دهید یا حدود یک هفته پس از دیر شدن پریود خود و آن زمان می‌­توانید به نتیجه اعتماد کنید.

می‌­توانم تست بارداری را خیلی دیر انجام دهم؟

نتیجه مثبت صحیح  تست بارداری در اواخر چرخه نیز مشخص می‌­شود اما به ­محض اینکه فهمیدید باردار هستید حتماً با پزشک خود تماس بگیرید. زیرا می­‌توانید از مشاوره و مراقبت‌­های بارداری استفاده کنید.
مطالب زیر را نیز بخوانید:

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید