مناسب‌ترین زمان برای انجام تست بارداری چه موقع است؟

مناسب‌ترین زمان برای انجام تست بارداری چه موقع است؟

تلاش برای باردارشدن، خصوصاً در طول دو هفته پس از تخمک­‌گذاری، بسیار پر استرس است. شما همیشه نگران هستید که آیا باردار هستید یا نه، بسیاری از زنان نیز برای فهمیدن هرچه زودتر نتیجه، درمانده می‌شوند. البته این خود یک چالش است زیرا اکثر تست‌های بارداری تنها پس از چرخه معمول پریود نتایج دقیقی ارایه می­‌دهند. درواقع، اگر تا این زمان صبر کنید، درصورتی‌که باردار باشید، احتمالاً از همه تست­‌ها نتیجه مثبت می­‌گیرید.

مناسب‌ترین زمان برای انجام تست بارداری چه موقع است؟ - فارمد

زمان مناسب برای انجام تست بارداری

اگر شما هم مانند اکثر زنان باشید، لازم نیست برای اطمینان از باردارشدن، تا دیر شدن پریود خود منتظر بمانید. با در نظر گرفتن عوامل زیر می‌­توانید زمان مناسب را برای انجام تست بارداری تعیین کنید.
همان­گونه که می‌­دانید، میزان حساسیت تست­‌های بارداری در بازار بسیار متفاوت است. تست­‌هایی که دارای حساسیت بسیار بالایی هستند، دقت بیشتری در تعیین بارداری دارند. بدیهی است که تست­‌هایی که سطوح پایین­‌تری از hCG را تشخیص می‌­دهند، حساسیت بیشتری دارند. مثلاً، تست بارداری ایم­استریپ را با تست بارداری وال­گرینز کاست مقایسه کنید. تست ایم­استریپ، بارداری را در IU/m20 تشخیص می‌­دهد اما تست وال­گرینز برای تشخیص بارداری به IU/m50 نیاز دارد.
به‌عبارت‌ دیگر، تست ایم­استریپ می‌­تواند 8 تا 10 روز پس از تخمک‌­گذاری، بارداری را تشخیص دهد اما زنانی که می­‌توانند به این زودی نتیجه مثبت را دریافت کنند بسیار کم هستند. با این ­وجود، بسیاری از زنان دیگر 10 تا 12 روز پس از تخمک­‌گذاری می­‌توانند نتیجه مثبت را بگیرند. تست­‌های بارداری دارای حساسیت بالا به شما امکان می­‌دهد زودتر تست را انجام دهید.
باوجوداینکه تست­‌های بارداری دارای حساسیت بالا که برای ارائه نتیجه مثبت به 10 تا 20 IU/m از hCG نیاز دارند، به نظر خوب می­‌رسند، یک مشکل بالقوه دارند.
آمار نشان می­‌دهد که 25% کل بارداری­‌ها به سقط جنین زودهنگام دچار می­‌شوند. سقط جنین زودهنگام، دقیقاً قبل از شروع پریود اتفاق می­‌افتد. اگر تا زمان دیر شدن پریود خود صبر می­‌کردید، حتی متوجه بارداری خود نمی‌­شدید و لازم نبود با غم ناشی از سقط جنین دست­وپنجه نرم کنید.
اگر چرخه پریود منظمی دارید و آماده پذیرش پیامدهای سقط جنین بالقوه هستید، می‌­توانید از تست بارداری دارای حساسیت بالا استفاده کنید که می‌­تواند سطوح hCG بین 10 تا 12 IU/m را تنها 8 تا 10 روز پس از تخمک­‌گذاری تشخیص دهد.

مطالب مرتبط:

محصولات مرتبط:

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید