بارداری هفته به هفته – هفته بیست و هفتم بارداری

بارداری هفته به هفته – هفته بیست و هفتم بارداری

تبریک! شما وارد سه ماه سوم بارداری خود شده‌­اید. در اینجا آنچه در این هفته تجربه خواهید کرد را بخوانید.

هفته بیست و هفتم بارداری - فارمد

در هفته بیست و هفتم بارداری چه تغییراتی در بدن صورت می‌­گیرد؟

با رسیدن به این مرحله از بارداری، تحرکات کودک خود را بیشتر حس خواهید کرد. برخی از تحرکات کودک می­‌تواند به دلیل سکسکه باشد اما برخی دیگر به­‌گونه‌­ای است که انگار کودک در حال ورزش ایروبیک است. بسیاری از زنان این تحرکات را آرامش­‌بخش می­‌دانند و معمولاً آن‌ها به محکم­ کردن پیوند میان مادر و کودک کمک می‌­کند.
بسیاری از زنان می‌­خواهند بدانند که کودک چقدر باید درون رحم حرکت کند؟ بعداً از شما خواسته می‌­شود که تعداد ضربات کودک خود را بشمارید اما الآن فقط کافی است حساب کلی آن‌ها را داشته باشید. اگر فعالیت کودکتان کمتر از معمول است، حتماً با پزشکتان تماس بگیرید.

اندازه کودک در هفته بیست و هفتم بارداری چقدر است؟

طول کودک 35 سانتی‌­متر و وزنش 1 کیلوگرم است.

در هفته بیست و هفتم بارداری برای کودک چه اتفاقی می­‌افتد؟

حدود هفته 11، پلک‌­های کودک به هم جوش می­‌خورد اما حدود هفته 27 تا 28، کودکان می‌­توانند چشمان خود را باز و بسته کنند. همچنین، کودک چرخه خواب‌ و بیداری منظمی پیدا می­‌کند. متأسفانه، این چرخه احتمالاً با چرخه خواب‌ و بیداری شما متفاوت است.
شاید تحرکاتی ریتمیک در رحم خود احساس کنید و بخواهید بدانید، چه اتفاقی افتاده است. احتمالاً کودک دچار سکسکه شده است. این کاملاً عادی است و در طول بخش پایانی بارداری غالباً اتفاق می­‌افتد زیرا ریه‌­ها در حال تکامل هستند.

برنامه شما برای هفته بیست و هفتم بارداری چه باید باشد؟

اگر هنوز به کلاس­‌های زایمان نرفته‌­اید، دیگر وقت آن فرارسیده است. به یاد داشته باشید که کلاس‌ها باید تا پایان هفته 37 تمام شوند. از پزشک خود بخواهید که مؤسسات مربوطه را به شما معرفی کند.

نکاتی برای بهتر کردن بارداری

آیا می‌­دانستید بسیاری از بیمارستان‌­ها قبل از ترخیص شما و کودکتان از شما می‌­خواهند صندلی کودک بخرید؟ اگر هنوز صندلی کودک نخریده‌­اید بهتر است به فکر خرید آن باشید.
برای انتخاب بهترین محصول با مادران دیگر یا/و متخصص اطفال مشورت کنید. شما انتخاب­‌های زیادی دارید اما باید نوعی را انتخاب کنید که برای شما و نیازهایتان مناسب باشند.
همچنین اطمینان حاصل کنید که اندازه صندلی کودک برای ماشین شما مناسب است و محکم بسته شود.

نکاتی برای همسران

انجام برخی کارهای خانه برای همسرتان در چندین هفته آخر بارداری دشوار می‌­شود و حتی انجام آن‌ها برایش خطرناک است. به همسر خود در برخی کارهای خانه مانند قرار دادن وسایل در طبقات بالای قفسه و تمیز کردن وان حمام یا توالت کمک کنید. درست است که این کارها، چندان دشوار و بزرگ نیستند اما تأثیر فوق‌­العاده‌­ای دارند و همسرتان را خوشحال خواهند کرد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید