بارداری هفته به هفته – هفته نوزدهم بارداری

بارداری هفته به هفته – هفته نوزدهم بارداری

یک هفته به ملاقات با کودکتان نزدیک­تر شدید. در این مطلب خواهید خواند که در هفته نوزدهم بارداری باید انتظار چه اتفاقاتی را داشته باشید.

هفته نوزدهم بارداری

چه تغییراتی در هفته نوزدهم بارداری در بدن صورت می­گیرد؟

در سه ماه دوم بارداری، درد لیگامان گرد بسیار معمول است. این عارضه، درد شدیدی در ناحیه شکم یا ران، در یک طرف یا هر دو طرف بدن است و علت بروز آن، کشیدگی لیگامان گرد است. درد لیگامان گرد، در دوران بارداری، عادی است زیرا بدن در حال آماده شدن برای رشد کودک است.

اندازه کودک در هفته نوزدهم بارداری چقدر است؟

کودک شما در این 19 هفته رشد بسیاری کرده است اما طول او کمی کمتر از 17.8 سانتی­متر و وزنش حدود 0.2 کیلوگرم است. نگران نباشید؛ کودک شما هنوز به رشد کامل نرسیده است.

در هفته نوزدهم بارداری چه اتفاقی می­‌افتد؟

درحالی‌که کودک به رشد خود ادامه می­دهد، تکامل ارگان­ها بسیار دقیق است. مثلاً، کلیه­‌ها ادرار تولید می­کنند و موها روی سر جوانه می‌زنند. به‌علاوه، بخش­هایی از مغز که مربوط به حواس پنج‌گانه هستند، مجزا می­شوند. اگر فرزندتان دختر باشد، در این مرحله 6 میلیون تخمک در تخمدان او شکل گرفته است.

برنامه­ریزی شما برای هفته نوزدهم بارداری چه باید باشد؟

احتمالاً به استفاده از گیاهان برای درمان­های طبیعی عادت کرده­اید. حال که باردار هستید باید در استفاده از گیاهان دارویی دقت کنید. توصیه می­کنیم که قبل از مشورت با پزشک یا گیاه­شناس، هیچ‌گونه گیاه دارویی مصرف نکنید. بسیاری از گیاهان دارویی که بی­ضرر به نظر می­رسند ممکن است موجب تحریک عضلات رحم . سقط­‌جنین شوند. همیشه بهتر است، مراقب باشید. طبق تحقیقات انجام شده، فهرستی از گیاهان دارویی مجاز در دوران بارداری منتشر شده است اما تأکید می­کنیم که قبل از مصرف هر نوع دارویی ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

نکاتی برای بهتر کردن بارداری

بسیاری از زنان باردار، سرگیجه دارند. سرگیجه در دوران بارداری معمولاً به دلیل فشارخون پایین است. وقتی دراز می­کشید، رحمتان بر آئورت و بزرگ­سیاهرگ که رگ­های اصلی بدن هستند، فشار می­آورد. فشاری که بر این رگ­های اصلی وارد می­شود، سندروم افت فشارخون در حالت طاق­باز نام دارد. این سندروم با خوابیدن به پهلو کاهش می­یابد. افت فشارخون وضعیتی، زمانی اتفاق می­افتد که به­سرعت از حالت نشسته، چمباتمه و دوزانو به حالت ایستاده درآیید. جاذبه موجب افت فشارخون می­شود و شما سرگیجه می­گیرید. اگر به آهستگی از جای خود بلند شوید، به این حالت دچار نخواهید شد.

نکاتی برای همسران

کاری را که همسرتان می‌خواهد انجام دهد، انجام دهید حتی اگر دوست ندارید. سعی کنید که این کار را با کمال میل و بدون شکایت انجام دهید. باکمی تلاش، تأثیر مثبتی بر همسرتان خواهید گذاشت.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید