بارداری هفته به هفته – هفته هفدهم بارداری

بارداری هفته به هفته – هفته هفدهم بارداری

تبریک! یک هفته به دیدار امید زندگی خود نزدیک­‌تر شده‌­اید. در اینجا بخوانید که در هفته هفدهم بارداری باید منتظر چه اتفاقاتی باشید.

هفته هفدهم بارداری

چه تغییراتی در هفته هفدهم بارداری صورت می­‌گیرد؟

با رشد شکم، ارگان­‌های دیگر هم حرکت می‌­­کنند تا برای رشد رحم و کودک جا باز کنند. سر رحم به‌تدریج گرد­تر و بلندتر می‌­شود. رحم، روده­‌ها را به بالا و بیرون، به کنار شکم هل می­‌دهد. اکثر زنان در حالت ایستاده، رحم خود را راحت‌­تر احساس می­‌کنند. اگر دراز کشیده باشید به­‌سختی می­‌توانید رحم خود را احساس کنید زیرا به سمت ستون فقرات حرکت کرده است.

اندازه کودک در هفته هفدهم بارداری چقدر است؟

طول کودک کمی بیش از 14.5 سانتی­متر و وزن او حدود 0.11 کیلوگرم است.

در هفته هفدهم بارداری برای کودک چه اتفاقی می­‌افتد؟

حتماً متوجه شده­‌اید که در طول دوران بارداری آلرژی­‌های شما شدت می­‌گیرند. این، در دوران بارداری کاملاً عادی است؛ اما قبل از اینکه داروی تجویزی یا بدون نسخه مصرف کنید، بهتر است با پزشک خود مشورت نمایید. اگر آلرژی­‌های شما زندگی روزمره‌­تان را مختل کرده‌­اند، داروهای بی‌­خطری برای تسکین آن‌ها وجود دارد اما ابتدا بهتر است از پزشک خود مشورت بخواهید.

نکاتی برای بهتر شدن بارداری

احتمالاً متوجه شده‌­اید که پاهایتان به‌­صورت متناوب درد می­‌گیرند. به این درد، درد عصب سیاتیک می­‌گویند. عصب سیاتیک، بزرگ­‌ترین عصب بدن است و از زیر رحم تا پاها کشیده شده است و عملکرد حسی و حرکتی اندام تحتانی را بر عهده دارد. به نظر می‌­رسد درد عصب سیاتیک به دلیل رشد کودک و فشار او بر این عصب است.

نکاتی برای همسران

در بسیاری از مواقع، زوج­‌ها نگران هزینه‌­های بزرگ کردن کودک هستند. اما با کمی برنامه­‌ریزی می‌­توان بخش­‌های معینی از بزرگ کردن کودک را آسان کرد. بهتر است برای دانشگاه فرزندتان از همین حالا پس­‌انداز کنید. البته شاید این مقدار برای دانشگاه کافی نباشد اما 18 سال دیگر از اینکه برای این روز برنامه­‌ریزی کرده­ بودید، خوشحال خواهید شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید