English | فارسی

آیا نگران زایمان خود هستید؟ این ده مورد می‌توانند به شما کمک کنند – بخش اول

نگرانی و اضطراب در مورد زایمان بسیار طبیعی است. زنانی که برای اولین بار مادر می‌شوند و حتی کسانی که قبلاً زایمان داشته‌اند با اتفاقی ناآشنا و نامشخص روبرو هستند.

آیا نگران زایمان خود هستید؟ این ده مورد می‌توانند به شما کمک کنند - فارمد

زنان باردار ممکن است در دوره‌هایی از بارداری اضطراب بیش‌ازحدی نسبت به زایمان پیدا کنند. البته زنان باردار برای دیدن نوزادشان هیجان‌زده هستند و برای مادر شدن انتظار می‌کشند ولی به دنیا آمدن فرزند همیشه با درگیری‌های فکری و روحی جدی همراه است. احتمالاً دوستان شما با حسن نیت داستان‌هایی از زایمان برایتان تعریف می‌کنند که البته به روحیه‌تان کمک چندانی نمی‌کند.

10 توصیه برای کسانی که در مورد زایمان اضطراب دارند

در اینجا 10 راه معرفی می‌شود که می‌توانید برای کاهش اضطراب و داشتن زایمانی راحت آن‌ها را به کار برید.

1: آماده باشید

یکی از راه‌های غلبه بر اضطراب توانمندسازی خودتان با کسب آگاهی‌ها لازم است. تا جایی که می‌توانید در این مورد اطلاعات کسب کنید و در این راه تمرکزتان را بر اطلاعاتی بگذارید که به زایمان به‌عنوان عملی عادی و طبیعی می‌نگرند. دانستن اینکه اگر در طول زایمان شرایط تغییر کرد چه‌کارهایی می‌توانید انجام دهید بسیار مهم است در این صورت می‌توانید در مورد نوع تصمیمات لازم آگاه باشید.
کلاس‌های مستقل شروع خوبی برای شناخت راه‌های تبدیل زایمان به یک تجربه خوب هستند. مربیان اطلاعات معتبر زیادی در اختیار دارند و مهارت‌های عملی برای کنار آمدن با مشکلات بارداری و زایمان را به شما می‌آموزند و به شریک زندگی‌تان می‌گویند چطور می‌تواند بهتر و بیشتر از شما حمایت کند.

2: شما تنها نیستید

هرروز 350.000 زن در جهان زایمان می‌کنند. وقتی به زمان آن نزدیک می‌شوید تنها نخواهید بود. شما با تمام زنانی که راهی مشابه به‌سوی مادر شدن می‌پیمایند هم‌مسیر و مرتبط هستید.
هزاران هزار سال است که بیشتر زنان، زایمان می‌کنند بدن‌های ما دقیقاً می‌دانند باید در این مورد چه‌کار کنند.
موردحمایت و احترام بودن در زمان زایمان به داشتن یک تجربه خوب کمک می‌کند. یک «همراه بارداری» برای زمان بارداری و زایمان خود داشته باشید. وجود حمایت باتجربه و حرفه‌ای زنی که توسط خود شما انتخاب شده و برای راحتی شما کار می‌کند می‌تواند عامل خوبی برای از بین رفتن اضطراب باشد.

3: از خودتان مراقبت کنید

نیازی به گفتن نیست که مراقبت از خود باید اولین اولویت باشد. فعالیت جسمی می‌تواند استرس را کاهش داده و فشارهای روحی را از بین ببرد و همین باعث آرامش ذهنی و ایجاد چشم‌اندازی مثبت برای شما خواهد شد. سعی کنید یک نوع ورزش را در برنامه روزانه خود جای دهید این فعالیت ورزشی می‌تواند راه رفتن، شنا کردن یا حتی رفتن به یک کلاس بارداری باشد. یکی از مزایای این کار گرفتن ویتامین D از نور آفتاب است که تأثیر بسیار خوبی بر سیستم ایمنی بدن و حالت روحی‌تان دارد.
بااینکه بیسکویت‌های شکلاتی در هنگام احساس افسردگی ممکن است بسیار وسوسه‌کننده باشد، خوردن غذا برای احساس بهتر در زمان بارداری همیشه فکر خوبی به‌حساب نمی‌آید. غذاهای پر شکر می‌توانند بر سلامتی شما تأثیر بگذارند و ممکن است یک زایمان کم‌خطر را به زایمانی با ریسک بالا تبدیل کنند. دیابت بارداری در حال افزایش و رژیم (مخصوصاً در مورد شیرینیجات و غلات فرآوری شده مانند نان سفید) بهترین راه مقابله با آن است. اگر احساس نیاز به چیز شیرین دارید انتخاب‌های بهتر بسیاری وجود دارند: انواع توت‌ها (تمشک، توت‌فرنگی و…) همراه با ماست پرچرب (لبنیات کم‌چرب معمولاً قند بیشتری دارند)، میوه همراه با کره مغزها، میوه خشک همراه با مغزها و میوه تازه.

4: با ترس‌هایتان مواجه شوید

ترس‌های شما دقیقاً چه هستند؟ شاید در کودکی داستان تولد خود را بارها از زبان بزرگ‌ترها شنیده باشید و آن ماجرا به نظر برای مادرتان زیاد خوشایند نبوده است. بزرگ شدن با این تصور که زایمان مادرتان بسیار دردناک بوده باعث اضطراب در مورد زمان زایمان خودتان می‌شود. ممکن است یک فیلم یا برنامه تلویزیونی دیده باشید که شما را ترسانده و به این فکر واداشته باشد که زایمان کاری مشقت‌بار یا حتی خطرناک است.
درست کردن لیستی از چیزهایی که باعث نگرانی‌تان می‌شود و صحبت درباره جزییات آن با دکتر یا ماما به شما بسیار کمک خواهد کرد. همین‌که بتوانید ترس‌هایتان را با آن‌ها در میان بگذارید و بدانید که نگران بودن بسیار طبیعی است، به‌جایی که باید باشید رسیده‌اید.
در این زمان می‌توانید متوجه شوید که انتخاب‌های زیادی برای چگونگی زایمان خود دارید. اگر بتوانید برای نگرانی‌هایتان برنامه‌ریزی کنید احساس کنترل بیشتری بر آن‌ها خواهید داشت.

برچسب ها: