English | فارسی

استراحت مطلق در دوران بارداری – 14 نکته برای بقا برای مادران باردار – بخش دوم

در مطلب قبل به مواردی درباره‌ی استراحت مطلق در دوران بارداری اشاره کردیم. در این مطلب نیز به ادامه‌ی این موارد می‌پردازیم.

استراحت مطلق در دوران بارداری - فارمد

8. برای خودتان سرگرمی ایجاد کنید

شما زمان زیادی را در اتاق‌خواب خود خواهید گذراند پس بهترین سرگرمی‌ها را برای خودتان مهیا کنید. شما به یک تلویزیون، چند دی.وی.دی.، مجموعه‌ای از کتاب‌ها و مجلات، یک لپ‌تاپ، خودکار و کاغذ، و بسیاری چیزهای دیگر نیاز خواهید داشت. از دوستان خود بخواهید، فیلم‌ها و کتاب‌های خوبی به شما معرفی کنند.

9. برای خودتان روتینی در نظر بگیرید

سعی کنید روتین انعطاف‌پذیری برای گذراندن روز خود داشته باشید تا روزها قابل‌کنترل به نظر برسند. فعالیت‌های مشخصی در روز برای خود تعریف کنید مثلاً خوردن ناهار، صحبت با یک دوست یا تماشای برنامه تلویزیونی موردعلاقه‌تان. احتمالاً بدون تحمل سختی، به این روتین عادت خواهید کرد.

10. خودتان را لوس کنید!

شاید سطحی به نظر برسد اما داشتن ظاهری خوب به شما کمک خواهد کرد که روحیه بهتری داشته باشید. پوشیدن پیژامه همیشگی، حمام نرفتن و رنگ نکردن موها وسوسه‌انگیز است زیرا که کسی نیست که به آن‌ها توجه کند. اما اگر ظاهرتان شبیه به خودتان باشد، بیشتر هویت خود را احساس خواهید کرد. به کسی بگویید تا موهایتان را رنگ کند، ناخن‌هایتان را لاک بزند و رژیم زیبایی عادی خود را ادامه دهید. حتی می‌توانید شب‌نشینی‌هایی را با دوستان خود برنامه زیری کنید که هم به خودتان برسید و هم با دیگران معاشرت کنید.

11. به دنیای اینترنت سری بزنید

شاید فکر کنید که تنها کسی هستید که در زندان اتاق‌خواب خودتان اسیر شده‌اید اما درواقع هزاران زن باردار دیگر هم همزمان با شما در استراحت مطلق در دوران بارداری هستند. فروم­ها و گروه‌های حمایتی آنلاین زیادی وجود دارند که در آنجا می‌توانید با زنان دیگری که در وضعیت مشابه هستند ارتباط برقرار کنید. احتمالاً شنیدن تجربیات دیگران برایتان دلگرم‌کننده خواهد بود و شاید حتی چند پیشنهاد خوب برای سرگرم نگه‌داشتن خود در دوران استراحت مطلق بگیرید.

12. نگران نباشید

احتمالاً با خواندن این تیتر، پشت چشم نازک خواهید کرد. درست است که شما برای سلامت نوزاد خود نگران هستید و متأسفانه زمان بسیار زیادی برای فکر کردن به اتفاقات ناگوار دارید اما نگران نباشید. سعی کنید به خطرها و اماواگرها فکر نکنید و در عوض نگاهی مثبت نسبت به بارداری خود داشته باشید.

13. بر هدف نهایی تمرکز کنید

کنترل تلاطم‌های هورمونی بارداری حتی بدون استراحت مطلق در دوران بارداری هم دشوار است پس اشکالی ندارد اگر گاهی غیرمنطقی شوید. وقتی احساس خشم، غم، گناه یا تنهایی را تجربه می‌کنید، سعی کنید بر هدف نهایی تمرکز کنید. عکس‌های اسکن جنین را در کنار خود بگذارید تا به یاد بیاورید چرا این کار را انجام می‌دهید. هرروز و هر هفته‌ای را که با موعد زایمان نزدیک می‌شوید بشمارید و فراموش نکنید که همه این‌ها به‌زودی تمام خواهند شد.

14. با جنین ارتباط برقرار کنید

استراحت مطلق، فرصت فوق‌العاده‌ای برای برقراری ارتباط با جنین است. در طول روز با کودک خود حرف بزنید، باهم به موسیقی گوش دهید و به لگدهای او واکنش نشان دهید. شما فرصت خواهید داشت تا به کودک خود در زمان‌های بیداری او توجه کنید و این کار به ایجاد پیوند با او کمک خواهد کرد. باوجوداینکه احتمالاً نگران بارداری خود هستید اما به یاد داشته باشید که اکثر زنانی که در شرایط شما بوده‌اند، با موفقیت این دوران را پشت سر گذاشته‌اند.

برچسب ها: