بارداری هفته به هفته – هفته بیست و ششم بارداری

بارداری هفته به هفته – هفته بیست و ششم بارداری

این، آخرین هفته از سه ماه دوم بارداری است. زمان خیلی دیر می‌گذرد اما به این فکر کنید که یک هفته به در آغوش گرفتن کودک خود نزدیک شده‌اید.
how_you_should_prepare_for_pregnancy_when_you_have_diabetes

در هفته بیست و ششم بارداری چه تغییراتی در بدن صورت می‌گیرد؟

سر رحمتان حدود 6و3 سانتی‌متر بالاتر از ناف قرار دارد. در مدت باقیمانده از بارداری، هر هفته 1.25 سانتی‌متر رحمتان بزرگ‌تر می‌شود. اگر در دوران بارداری مراقب وزن خود بوده‌اید و رژیم غذایی متعادلی داشته‌اید، اضافه‌وزنتان باید بین 7.25 تا 10 کیلوگرم باشد.

اندازه کودک در هفته بیست و ششم بارداری چقدر است؟

طول کودک حدوداً 34 سانتی‌متر و وزنش 0.9 کیلوگرم است.

در هفته بیست و ششم بارداری برای کودک چه اتفاقی می‌افتد؟

تکامل کودک در این مرحله شاید ناچیز به نظر برسد اما بسیار اهمیت دارد زیرا برای تولد آماده می‌شود. عصب‌های گوش در حال تکامل هستند و این تغییر موجب می‌شود که او همواره نسبت به صداها واکنش نشان دهد.
همچنین کودک به بلعیدن مایع آمنیوتیک ادامه می‌دهد که به رشد ریه‌هایش کمک می‌کند. اگر کودکتان پسر باشد، بیضه‌ها کم‌کم به سمت کیسه خود حرکت می‌کنند.

برنامه شما برای در هفته بیست و ششم بارداری چه باید باشد؟

در مراجعه بعدی خود به پزشک باید آماده آزمایش‌ها و صحبت در مورد موارد زیر باشید:
• آزمایش‌های خونی متعدد
• آزمایش آنتی‌بادی برای ارهاش منفی (عامل ارهاش)
• آزمایش تحمل گلوکز برای تشخیص دیابت ناشی از بارداری
• ختنه
• بهبودی و رژیم پس از زایمان
• ذخیره خون بند ناف در بانک ذخیره خون بند ناف
• انقباض‌های برکستون هیکس

نکاتی برای بهتر کردن بارداری

علی‌رغم نگرانی‌های قبلی درباره سطوح جیوه در ماهی، سازمان مواد غذایی و داروی ایالات‌متحده توصیه می‌کند که زنان باردار، شیرده یا زنانی که قصد باردارشدن دارند، ماهی بیشتری مصرف کنند. سازمان مواد غذایی و داروی ایالات‌متحده توصیه می‌کند که در هفته 226.7 تا 340.1 گرم ماهی که سطح جیوه در بدن آن کم است، مصرف کنید که تقریباً 2 تا 3 وعده در هفته است.
انواع ماهی‌هایی که سطح جیوه در بدن آن‌ها پایین است، عبارت‌اند از: سالمون، تیلاپیا، میگو، تن، کاد و گربه‌ماهی. مصرف ماهی تن سفید (باله‌دراز) نباید بیشتر از 170 گرم در هفته باشد.
چهار نوع ماهی وجود دارد که هنگام بارداری یا شیردهی نباید مصرف کنید زیرا سطح جیوه در بدن آن‌ها زیاد است: کاشی‌ماهی خلیج مکزیک، کوسه، شاه‌ماهی و نیزه‌ماهی.

نکاتی برای همسران

همسرتان با پایان سه ماه دوم بارداری، احساس جذابیت نمی‌کند. خیلی مهم است که رفتارتان طوری باشد که او احساس کند، شما او را زیبا می‌دانید. با برنامه‌ریزی یک قرار عاشقانه یا بردن او به مکانی ویژه حس خاص بودن را در او ایجاد کنید.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید